Verkoopbegeleiding
Om uw woning zo goed mogelijk te verkopen is bij iedere woning een passende tactiek vereist, waarbij onder andere een optimale presentatie en natuurlijk de begeleiding speerpunten van het traject zijn.
Ons gehele team is persoonlijk betrokken, we kennen uw doelen en wensen en stemmen hier het verkooptraject uiteraard nauw op af.
Een aantal belangrijke aspecten van het verkooptraject staan hieronder beschreven:
Analyseren en tactiek bepalen
De doelgroep, markt en daarmee samenhangend de beste kansen voor de verkoop analyseren zijn belangrijke aspecten voor het gehele verkooptraject.
Onze tactiek en mogelijkheden stemmen we hier goed op af en we begeleiden het traject van A tot Z.
Globale tijdsplanning overleggen
Heeft u haast met de verkoop? Heeft u al een andere woning gekocht? Of heeft u bepaalde doelen gesteld? We bespreken ze graag met u en kunnen hier een duidelijk en goed verwachtingspatroon schetsen. Dit heeft natuurlijk ook invloed op onze tactiek en kansen in de markt.
In de markt zetten van de woning
Om een woning goed te verkopen is een optimale presentatie en aanbieding van groot belang.
Iedere woning presenteren wij optimaal met onder andere:
- Het maken van een professionele fotoreportage;
- Complete woningopname;
- Professionele brochure;
- Complete plattegronden 2d en 3d met meetrapport
- Visuele 3D tour door de woning op internet (matterport);
- Het geheel wordt geplaatst op www.stroombergmakelaardij.nl;
- Plaatsing met het meest uitgebreide presentatiepakket op www.funda.nl;
- Vooraf een bericht sturen naar de actieve zoekers in ons bestand; het opnemen van contact met zoekers die zouden kunnen zorgen voor een match;
- Raampresentaties op ons kantoorpand;
- Uiteraard plaatsen wij in overleg een ‘te koop’ bord;
Contact en Bezichtigingen
Met geïnteresseerden plannen we bezichtigingen. Voorafgaand hebben we altijd contact om de bezichtiging in te plannen en eventueel tips of advies te geven over de presentatie van de woning.
Na iedere bezichtiging geven wij een terugkoppeling en een verwachting, eventuele aandachtspunten voor een volgende bezichtiging bespreken we uiteraard ook.
We houden contact met onze kijkers en proberen in te spelen op de wensen en verwachtingen bij iedere woning. Wanneer geïnteresseerden overgaan tot het doen van een bieding, adviseren we u over de eventuele reactie en geven wij een inschatting van de kansen.
De onderhandelingen met de betreffende voorwaarden voeren we uiteraard in overleg met u uit. Op deze manier bent u altijd op de hoogte van wat er speelt en hoe het staat met de onderhandelingen.
De overeenkomst
Op het moment dat we de juiste koper hebben gevonden en we de afspraken uit onderhandeld hebben, leggen we de afspraken vast in een koopovereenkomst. De voorwaarden en uitgangspunten van de overeenkomst leggen we zorgvuldig vast en versturen deze in concept aan beide partijen.
Vervolgens plannen we (bij voorkeur) een gezamenlijke afspraak in met de kopers. We kunnen dan rustig eens kennis maken en de leuke details van de woning nog eens bespreken.
We nemen gezamenlijk de koopovereenkomst door en bespreken alle afspraken, op deze manier is ieder artikel en iedere afspraak voor beide partijen duidelijk.
Het vervolgtraject
Na het doornemen en ondertekening van de overeenkomst zorgen we dat de notaris de leveringsakte kan opstellen. Ook plannen en stemmen we alle belangrijke datums af met zowel kopers als verkopers.
We nemen de leveringsakte nog eens goed door en screenen alle afspraken.
Vervolgens plannen we een eindinspectie in, deze zal (gebruikelijk) voorafgaande aan de overdracht plaatsvinden. We inspecteren dan de verkochte woning en noteren de meterstanden, uiteraard begeleiden we dit gehele traject, inclusief de overdracht.